12
October
2023
Kształtowanie rozpoznawalności marki i dotarcie do określonej grupy odbiorców to priorytety każdego przedsiębiorstwa. Jakie role pełnią w tym procesie copywriting SEO oraz Content Marketing? Czym się różnią i jakie korzyści niesie ze sobą wysokiej jakości content marketing? W poniższym artykule postaramy się wyjaśnić te kwestie, wskazując na kluczowe różnice między tymi dwiema dziedzinami oraz ich potencjalne zastosowanie i zalety.
SEO copywriting to specjalistyczna forma pisania treści, która ma na celu zoptymalizowanie tekstu pod kątem wyszukiwarek internetowych (takich jak Google) oraz jednocześnie dostarczenie wartościowych informacji i atrakcyjnego materiału dla czytelników. Głównym celem SEO copywritingu jest osiągnięcie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania dla określonych słów kluczowych oraz przyciągnięcie ruchu organicznego na stronę internetową.
W praktyce, SEO copywriter tworzy teksty, które zawierają kluczowe słowa i frazy, które potencjalni użytkownicy wpisują w wyszukiwarki. Jednak kluczowe jest tutaj zachowanie równowagi między optymalizacją pod kątem wyszukiwarek a wartością dla czytelnika. Treści powinny być czytelne, interesujące i merytorycznie bogate, aby przyciągnąć uwagę użytkowników i zachęcić ich do dalszego interakcjonowania z witryną.
Content Marketing: Jest to szeroki proces tworzenia, publikowania i promowania wartościowych treści mających na celu zaangażowanie i edukację odbiorców. Treści te mogą przybierać różne formy, takie jak artykuły, infografiki, wideo, podcasty i wiele innych. Głównym celem content marketingu jest budowanie relacji z odbiorcami poprzez dostarczanie wartościowych informacji, rozwiązujących ich problemy lub odpowiadających na ich pytania.
SEO copywriting warto wykorzystywać tam, gdzie istnieje potrzeba zoptymalizowania treści pod kątem wyszukiwarek, np. na stronach produktowych, blogach czy landing page'ach. Idealnie sprawdza się w fazie, gdy użytkownik jest już aktywnie poszukujący konkretnych informacji.
Ponieważ skupia się na optymalizacji treści pod kątem wyszukiwarek i odpowiednim użyciu słów kluczowych, poprawia widoczność strony w wynikach wyszukiwania. Jego celem jest przede wszystkim osiągnięcie wysokiego rankingu w wyszukiwarkach i generowanie ruchu organicznego na stronie.
Content Marketing warto stosować w wielu obszarach, takich jak branżowe blogi, socjal media, strona internetowa, newslettery, materiały edukacyjne, case study i opinie klientów, wideo, wyszukiwarka YouTube, pozyskiwanie leadów oraz kampanie społeczne.
Zarówno copywriting SEO, jak i Content Marketing odgrywają kluczowe role w budowaniu świadomości marki i zwiększaniu widoczności w wyszukiwarce.
Odpowiednie wykorzystanie obu dziedzin może przynieść znakomite rezultaty, w zależności od konkretnych celów i etapu komunikacji z klientami.